חכמת הל"ב
מאת: ברק הנגבי
תורת הנסתר, סתרי תורה שנתקיימו על ידי חבורתו של רבי שמעון בר-יוחאי, באמצעות שיחות ניתוח מפורטות שזכר בנו רבי אלעזר. פרסומם כקונטרסים בספרד של ימי הביניים כונסו להיות "ספר הזוהר" הקדוש ליהדות. ספר זה היה אסור לעיונם של ההמונים עד שנת 1986, שבה הותרו לימודי הקבלה להמונים החפצים בכך.
הזוהר נוגע בכל תחומי החיים כשמקור השראתו הוא: התורה. ולכן חכמי הקבלה פיתחו את סגולותיהם בכיוונים שונים של רפואה, ניבוי עתידות וגורלות, באמצעות מערכי הבנה גימטריים הנובעים מתוך השמות והזמנים ובעיקר סביב ההשפעה של הלידה בפרשת שבוע מסויימת של התורה, וסתרי פירושיה ביחס לעניין העומד בפני המקובלים לדורותיהם.
כמו כן, התפתחו עם הזמן "למדני זוהר" שפיתחו סגולות רגש, וידיעת הרגש עד כדי קשר עם ישויות רוחניות מזמנים עברו. בעזרתם נתנו רפואה והכוונה למי שמעוניין. כנספח ערכי לספר הזוהר ישנו ספר "תיקוני הזוהר", שהוא במהותו הכללית פיענוח של נסתרות "ספר יצירה", המיוחס לאברהם אבינו וכאן - עיקר תלמודו של הברק.
חכמת ל"ב מה היא, ומהיכן?
חכמת ל"ב היא הרבה יותר עתיקה ומקורה אצל בית מדרשו של אברהם אבינו ואחר כך יעקב, ישראל אבינו, הנכד של בעל ההארה זצ"ל ואבי האומה הישראלית.
לאדם הראשון מיוחס ספר קטן, הנקרא "ספר רזיאל המלאך", ואילו לנוח מיוחס ספר קטן הנקרא "ספר הרזים". על סמך ספרות זו, כנראה, אברהם וחבורתו מפתחים את ברית אברהם המבוססת על הבנה של פעולת המוחין, בגלל ל"ב נתיבות החכמה - עשר מספרים ועשרים ושתיים אותיות הקודש (סה"ך 32 = ל"ב). ומשם תורת הזיווגים המצויים בשמות של כל אדם, מאז אדם הראשון, ועל פי זיווגים אלה התגשמות של אופי וגורל שונים של כל שם.
ידע זה הביא את אברהם אבינו לתקן את שמו ושם אישתו לעתיד.
תופעה דומה אנו מוצאים אצל בן בירכתו, בכורו, יעקב: כאשר הוא מסתבך עם גורל של נרדף בידי אחיו הוא מתמוטט ויוצא עם שמו החדש "ישראל" וכל גורלו לובש תוכן הרבה יותר מחובר לברכת אביו יצחק, שהיא מאת ברית אביו - אברהם.
חכמה זו נפתחה בפני הברק וממנה ניתן לקרוא את התוכן הניסתר של זיווגי השמות ולגלות את המעלות ואת החסרונות, ובמקרים מסויימים לתקן את השמות ולהעביר את רוע הגזרה תוך זמן ההתרגלות לשם החדש.
ברכה זו של המקובל, ברק, כבר די ידועה בישראל. לאחר כמעט 28 שנות עבודה בפועל בקריאת שמות. למגינת ליבם של רבים, ידע זה חושף את הגורל למעלותיו ולמגרעותיו, ואין דעתו הפרטית של הברק אלא עוזרת להבין את הכתוב ולהוועצ כיצד ניתן לשנות גורל זה.
עקרונות נתינת השם לילד ע"ף הברק
אין טוב לאדם להקרא על שם ערך טבע או חיה או צמח, כי נדבק בו מן הנחיתות של הטבע, שהאדם האלהי הוא עליון ממנו. לכן, חכמי לב הקדומים, יש להם שמות היאים לאדם ואין בהם כל טבע, צמח או חיה.
אין האם נותנת שם ליילוד שלה, כי היא החתימה אותו בתכונות הזמן, אם רושמים לו זמן הולדת.
האב קורא בשם היילוד תוך שמונה ימי המילה שלו, ושמו הוא מילתו העליונה בנוסף למילתו התחתונה.
אם מסיבה כלשהי אין האב יכול לקרוא בשם היילוד, מזמינה האם מן הגברים שבין מכריה להיות סנדק - והוא יקרא לו בשם.
עם התבגרות הילד, והיה ולדעתו יש לו קושי גדול בתחום מתחומי החיים, רשאי הוא להיוועצ בחכם לב ולשנות שם על פי בחירתו הבלעדית. חכם הלב פוסל או מאשר שאכן יש בשם החדש שינוי של המטריד.
כך נכון על פי ברכת הבכורות העתיקה, וכל סטיה ממנה מביאה לגורל פגום במידה זו או אחרת, הכל על פי דיני - הנקבה קובעת את ניקבת הזמן, ואילו האב קובע את איכות הדרך בניקבת הזמן.
לשיחה אישית עם הברק, מומחה לפתרון חלומות, קבלה ונומרולגיה, ניתן ליצור קשר עם מרכז המומחים של ישראל המומחים בטלפון: 072-3401003 שלוחה 55 .
למאמרים נוספים:
השם שלי
לב יוצר
שם האדם
שמות בנומרולוגיה ובקבלה